Auteur Topic: Kan Shakira wel of niet?  (gelezen 5032 keer)

Redactie GKV Forum

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Gepost op: februari 02, 2003, 06:44:32 pm »
Naar aanleiding van een opmerking van Margreet in mijn weblog, wil ik graag hier de discussie over het wel of niet kunnen van Shakira verder voeren:

Ik schreef op in Weblog van Izzewizze het volgende:

quote:

Dan nog even terug naar vrijdag. Is het me gelukt om kaarten te krijgen voor Shakira? Ja, maar niet voor het concert in Nederland. Ik was pas om 11.00 uur in staat om te bellen met Ticketservice http://www.ticketservice.com en toen waren alle kaarten al uitverkocht. In overleg met mijn maatje zijn we toen gaan kijken of er in Duitsland nog kaarten waren. Dat bleek zo te zijn, via de website http://www.getgo.de heb ik kaarten besteld voor Hamburg op 14 april 2002. Maken we er met zijn tweeën meteen een dagje uit van, gaan we wandelen of zo. Als je Shakira nog niet kent, kijk dan eens op de website http://www.shakira.nl of http://www.shakira.com ze heeft een goede stem en heeft in Columbia al vier albums uitgebracht voordat ze in de rest van de wereld doorbrak.
Daarop reageerde Margreet als volgt:

quote:

Ik verbaas me erover dat je zo argeloos over shakira schrijft....ze heeft inderdaad een goeie stem, maar ze heeft van haar clips een wel erg onsmakelijke vertoning gemaakt...ik denk dan eerder aan een dame van lichte zeden die moeite doet om klanten te trekken dan aan een zangeres! het plaatje doet daar wel iets van vermoeden. ik heb er moeite mee als christenen daar zonder problemen mee omgaan gezien het feit dat de Bijbel ons toch steeds oproept om ' kuis' en 'rein' te leven en ons ver te houden van alles wat naar 'onzedelijkheid' en ' losbandigheid' neigt. Sorry voor de ouderwetse woorden, ik heb zo gauw geen Groot Nieuws bij de hand.
Voordat ik nu allerlei argumenten aan ga dragen, graag ook benieuwd naar andere reacties.
Met vriendelijke groet,

webdredactie gkv forum

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #1 Gepost op: februari 02, 2003, 06:46:49 pm »
Naar aanleiding van een opmerking van Margreet in mijn weblog, wil ik graag hier de discussie over het wel of niet kunnen van Shakira verder voeren:

Ik schreef in Weblog van Izzewizze het volgende:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
 Dan nog even terug naar vrijdag. Is het me gelukt om kaarten te krijgen voor Shakira? Ja, maar niet voor het concert in Nederland. Ik was pas om 11.00 uur in staat om te bellen met Ticketservice http://www.ticketservice.com en toen waren alle kaarten al uitverkocht. In overleg met mijn maatje zijn we toen gaan kijken of er in Duitsland nog kaarten waren. Dat bleek zo te zijn, via de website http://www.getgo.de heb ik kaarten besteld voor Hamburg op 14 april 2002. Maken we er met zijn tweeën meteen een dagje uit van, gaan we wandelen of zo. Als je Shakira nog niet kent, kijk dan eens op de website http://www.shakira.nl of http://www.shakira.com ze heeft een goede stem en heeft in Columbia al vier albums uitgebracht voordat ze in de rest van de wereld doorbrak.
--------------------------------------------------------------------------------

Daarop reageerde Margreet als volgt:

quote:
 Ik verbaas me erover dat je zo argeloos over shakira schrijft....ze heeft inderdaad een goeie stem, maar ze heeft van haar clips een wel erg onsmakelijke vertoning gemaakt...ik denk dan eerder aan een dame van lichte zeden die moeite doet om klanten te trekken dan aan een zangeres! het plaatje doet daar wel iets van vermoeden. ik heb er moeite mee als christenen daar zonder problemen mee omgaan gezien het feit dat de Bijbel ons toch steeds oproept om ' kuis' en 'rein' te leven en ons ver te houden van alles wat naar 'onzedelijkheid' en ' losbandigheid' neigt. Sorry voor de ouderwetse woorden, ik heb zo gauw geen Groot Nieuws bij de hand.

Voordat ik nu allerlei argumenten aan ga dragen, graag ook benieuwd naar andere reacties.
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

de dromer

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #2 Gepost op: februari 02, 2003, 07:37:16 pm »
Kan Shakira wel of niet ? Hmm.... Wat een vraag.

Ik vind haar zangtalent nou niet echt om over naar huis te schrijven, maar afgezien daarvan heb ik daar nu even geen mening over.

(een mens moet ook eens neutraal zijn):|

http://www.lamusica.com/latinbeat/images/shakira.jpg

Zo ziet ze er eigenlijk echt uit.

Is dit beter ?

Huk

• May U live 2 see the Dawn
    • Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #3 Gepost op: februari 02, 2003, 08:16:19 pm »
Ik denk dat als je argumenten als bloot en kuis en rein gaat aanhalen, dat je dan (bijna) alle videoclips moet gaan afschaffen. Want in nagenoeg iedere clip komen wel geile dames met strakke broekjes en veel te kleine bikini's en krioelende lijven enzo voor.
Dat mevrouw Shakira hier ook aan doet om haar platen beter te verkopen praat ik niet goed, maar er zijn er veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer die dat ook doen.
There are no saviours, there are no kings, the power lies in your head.....

grompie

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #4 Gepost op: februari 02, 2003, 08:24:03 pm »
Over de zang zijn de meningen in mijn omgeving nogal verdeelt. Persoonlijk vind ik dat ze een mooie stem heeft en die goed  gebruikt. Dansen kan ze ook beter dan ik en ze ziet er een stuk beter uit.
Over die clips: ik ken alleen "wherever whenever"(whatever) en "underneath your cloths" ik vond ze allebei wel kunnen.

of je wel of niet naar het concert kan zou ik alleen wel even met je vrouw overleggen;)
geheelonthouder

izzewizze

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #5 Gepost op: februari 02, 2003, 09:02:46 pm »

quote:

op 02 Feb 2003 20:24:03 schreef grompie:

of je wel of niet naar het concert kan zou ik alleen wel even met je vrouw overleggen;)
Mijn vrouw zou ik voor niemand of niets willen inruilen. En natuurlijk vind ik Shakira ook een mooie vrouw, maar ja daarvan lopen er zoveel rond op deze aarde. God heeft ook de vrouw geschapen en ook een heleboel mooie daar lijkt mijn niets mis mee, het wordt wat anders als je ze gaat begeren. Maar ons huwelijk is open genoeg om ook dit bespreekbaar te houden..... Dus laat ik mijn vrouw als vrouw en Shakira als een vrouw allebei in hun waarde.
Wie alleen maar rekent

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

margreet

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #6 Gepost op: februari 02, 2003, 09:08:52 pm »
HUK's reactie: er zijn veeeeeeeeeeel meer van dergelijke clips, is dat misschien een goeie reden MTV e.d. als muziekstation tot ontoegankelijk gebied te verklaren voor christenen die willen leven in de voetsporen van Jezus?  Het gaat me echt niet alleen om Shakira of Britney S[ears (om nog maar eens iemand te noemen) maar inderdaad om de cultus van het ' sexy' vrouwenlichaam dat platen verkopen moet.  Wat mij betreft een nieuwe vorm van slavernij!  Als ik geen christen was zou ik daar nog even fel tegen protesteren!

izzewizze

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #7 Gepost op: februari 02, 2003, 09:21:33 pm »

quote:

op 02 Feb 2003 21:08:52 schreef margreet:
HUK's reactie: er zijn veeeeeeeeeeel meer van dergelijke clips, is dat misschien een goeie reden MTV e.d. als muziekstation tot ontoegankelijk gebied te verklaren voor christenen die willen leven in de voetsporen van Jezus?  Het gaat me echt niet alleen om Shakira of Britney S[ears (om nog maar eens iemand te noemen) maar inderdaad om de cultus van het ' sexy' vrouwenlichaam dat platen verkopen moet.  Wat mij betreft een nieuwe vorm van slavernij!  Als ik geen christen was zou ik daar nog even fel tegen protesteren!
Dat laatste snap ik niet, juist als christen moet je daar toch fel tegen prostereren. Overigens is het nog maar de vraag of je Britney en Christina over één kam moet scheren met Shakira. Op mijn werk heb ik met de nodige vrouwen te maken die eerstgenoemde dames onsmakelijk vinden, maar Shakira een voorbeeld vinden van hoe het ook kan. Het kan verkeren..
Wie alleen maar rekent

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #8 Gepost op: februari 02, 2003, 10:50:47 pm »
Dat een verschijnsel heeeeeel veel voorkomt, wil nog niet zeggen dat je dat verschijnsel ook maar moet accepteren of goed moet vinden. Dus om op de videoclips van Huk terug te komen: Ik denk idd dat als je een radicaal christen wil leven je het niet kan veroorloven om erg veel videoclips te kijken. Dan maar geen videoclips! Ik moet eerlijk zeggen dat ik Shakira niet echt goed ken en daarom ook niet over haar ga oordelen. Wel vind ik dat het liedje 'Underneath my clothes' een vrij seksistische indruk op me maakt. Zit ik verkeerd, corrigeer me. Ook van het plaatje wat je in je weblog poste werd ik nou niet echt blij. Het liedje en dat plaatje geven mij in ieder geval geen positief gevoel over Shakira. Maar misschien dat iemand dat kan bijstellen?

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #9 Gepost op: februari 02, 2003, 11:01:07 pm »

quote:

op 02 Feb 2003 22:50:47 schreef Mezzamorpheus:
Ook van het plaatje wat je in je weblog poste werd ik nou niet echt blij.
Nou ik vind het wel mee vallen hoor. Redelijk beschaaft. Zomers lopen mensen er bloter bij.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

de dromer

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #10 Gepost op: februari 03, 2003, 06:17:48 am »
Films waar sexy mannen in spelen, mogen die ook niet ?
http://www.antville.org/img/MM/brad%20pitt.jpg

izzewizze

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #11 Gepost op: februari 03, 2003, 08:08:32 am »

quote:

Ook van het plaatje wat je in je weblog poste werd ik nou niet echt blij.
By the way: Dat werd gepost ;)
Wie alleen maar rekent

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

izzewizze

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #12 Gepost op: februari 03, 2003, 08:20:49 am »

quote:

Wel vind ik dat het liedje 'Underneath my clothes' een vrij seksistische indruk op  me maakt. Maar misschien dat iemand dat kan bijstellen?

Het liedje gaat over het feit dat in het de liefde voor Shakira in het hart zit van haar vriend. Het heeft dus niet zo veel met 'sex' te maken. De eerste twee regels luiden:

You're a song
Written by the hand of God

Regels om eens over na te denken...

Tja, jouw mening bijstellen kan je alleen zelf, dat kan ik niet dat kan niemand anders.

Het bijzondere is nu wel dat de hele discussie zich toespitst op het uiterlijk van Shakira, dat vind ik dus sekistisch.
Wie alleen maar rekent

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

jacco

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #13 Gepost op: februari 03, 2003, 11:38:20 am »
"But you own the place
Where all my thoughts go hiding
And right under your clothes
Is where I find them

Underneath Your Clothes
There's an endless story
There's the man I chose
There's my territory"

Ik vind dit een geweldige omschrijving van intimiteit, het doet mij veel.
Niet erotisch, maar wel liefdevol, teder.
Maar weinig liedjes geven een diep gevoel van liefde weer. Dat doet zij dus wel!!
Wat mij betreft: echte liefde, geen goedkope, lege woorden.
Zij schrijft de meeste teksten en muziek zelf, waardoor ze een eenheid zijn, en het dus echt overkomt.

deze zin vind ik minder:
"And all the things I deserve
For being such a good girl honey"

8|

DoubleUP

• www: Wees Wijs met de Wijsheid
    • Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #14 Gepost op: februari 03, 2003, 01:10:52 pm »

quote:

op 03 Feb 2003 11:38:20 schreef jacco:
"But you own the place
Where all my thoughts go hiding
And right under your clothes
Is where I find them

Underneath Your Clothes
There's an endless story
There's the man I chose
There's my territory"

Ik vind dit een geweldige omschrijving van intimiteit, het doet mij veel.
Niet erotisch, maar wel liefdevol, teder.
Maar weinig liedjes geven een diep gevoel van liefde weer. Dat doet zij dus wel!!
Wat mij betreft: echte liefde, geen goedkope, lege woorden.
Zij schrijft de meeste teksten en muziek zelf, waardoor ze een eenheid zijn, en het dus echt overkomt.

deze zin vind ik minder:
"And all the things I deserve
For being such a good girl honey"

Eerlijk gezegd denk ik dat het niet alleen om puur de liefde gaat, hoewel ik die niet uitsluit. Maar ook gewoon aan de erotische (sexuele) aantrekkingskracht van een man op een vrouw / jongen <-> meisje (en vice versa natuurlijk).
En in beginsel vind ik daar niks mis mee. Zo begint elke relatie.

Denk ook maar eens aan het lied van George Michael in een van zijn nummers heeft'ie het over 'try monogamy', oftewel probeer het eens uit om monogaam te blijven. Goed advies natuurlijk, maar als ik naar de leefstijl van die man kijk... heb ik toch moeite met luisteren (hoewel de muziek wel weer lekker is.)

Van Shakira ken ik de levensstijl niet. Misschien is dat een goed teken :))
Altijd in voor verbeteringen!

lonneke

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #15 Gepost op: februari 03, 2003, 01:28:19 pm »
Ik wil even terugkomen op de reaktie van Magreet.
In het algemeen zijn alle vrouwen mooie wezens waarvan ik soms denk dat ze hun mooie lichaamsvormen, vooral in de christelijke wereld, niet uit laten komen. Wanneer alle vrouwen er als Shakira uit zouden zien zouden we het waarschijnlijk allemaal normaal vinden.
Ik erger me wel eens aan vrouwen die weinig tot niets aan hun uiterlijk doen en wanneer je als vrouw er wel heel vrouwelijk bij loopt wordt dit snel geassocieerd met sexistisch gedrag, ik vind het echt onzin. Het is echt cultuurgebonden waarvan ik denk dat de doorsnee nederlandse vrouw de creativiteit onvoldoende benut.

lonneke

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #16 Gepost op: februari 03, 2003, 07:08:27 pm »
Misschien ben ik bekrompen in jullie ogen (dan ben ik maar bekrompen...!), maar:

1. ik vind seksualiteit een privé-zaak voor man en vrouw binnen het huwelijk (of iig je vaste partner). Liefdesliedjes heb ik weinig op tegen, maar om nu met de hele wereld te delen wat je lichamelijk (behalve dan een mooi koppie) zo aantrekkelijk aan iemand vindt, gaat mij toch echt wat stapjes te ver.

2. Schrijft Paulus niet dat we ons niet uitdagend moeten kleden en dat we toch echt anders moeten zijn dan de wereld? Of heeft Gods Woord ons niets meer te zeggen? Of vinden we dat we het hier maar zo moeten uitleggen dat het in ons straatje te pas komt?

DoubleUP

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #17 Gepost op: februari 03, 2003, 08:39:26 pm »

quote:

op 03 Feb 2003 19:08:27 schreef Mezzamorpheus:
Misschien ben ik bekrompen in jullie ogen (dan ben ik maar bekrompen...!), maar:

1. ik vind seksualiteit een privé-zaak voor man en vrouw binnen het huwelijk (of iig je vaste partner). Liefdesliedjes heb ik weinig op tegen, maar om nu met de hele wereld te delen wat je lichamelijk (behalve dan een mooi koppie) zo aantrekkelijk aan iemand vindt, gaat mij toch echt wat stapjes te ver.

2. Schrijft Paulus niet dat we ons niet uitdagend moeten kleden en dat we toch echt anders moeten zijn dan de wereld? Of heeft Gods Woord ons niets meer te zeggen? Of vinden we dat we het hier maar zo moeten uitleggen dat het in ons straatje te pas komt?

1. ehh... en Hooglied dan? Da's toch ook voor ieders oren bestemd? En da's behoorlijk lichamelijk hoor: Uw beide borsten zijn als tweelingjongen van gazellen,
die te midden van de leliën weiden. (Hooglied 4: 5)

2. hiermee ben ik het wel eens. Uitdagend leidt (veel te) snel tot zonde. Zeker in je gedachten, en helemaal in mannengedachten.
Maar mooi zijn voor de ander mag wat mij betreft zeker wel.

En hier wordt het dan weer moeilijk persoonlijk: wat ik niet meer vind kunnen kan bij een ander eerlijk nog wel. Dan moet die ander rekening houden met mij, en ik met hem, en allebei met God. En dat laatste als eerste.

Bovendien moet je je dan ook nog eens de vraag stellen of je de grenzen van wat betamelijk is wel op moet zoeken, of op veilige afstand blijven.

Of ik naar Shakira zou gaan? 'k Denk het niet. Maar als Izziewizze daar in relatie met God, zijn vrouw en andere naasten wel van kan genieten, weet ik niet of ik hem tegen moet proberen te houden.

Ik ga overigens wel naar Kayak, met hun rock-musical over Merlijn (Arthur en de ridders van de ronde tafel). Dat zijn geen mooie vrouwen, maar het gaat wel over mythen, sagen en hogere heidense machten...8| Maar da's off topic.

jacco

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #18 Gepost op: februari 03, 2003, 10:13:55 pm »

quote:

ehh... en Hooglied dan? Da's toch ook voor ieders oren bestemd? En da's behoorlijk lichamelijk hoor: Uw beide borsten zijn als tweelingjongen van gazellen,

Ja dat is geweldig.
Een jubelzang op de lichamelijke liefde!!!
Erotiek op de juiste manier, niet plat , maar een geweldig communicatiemiddel.
"there's an endless story"

Dat raakt zij dus echt in mij wat ik mis in onze cultuur. Dan vind ik dus de inhoud (en de muziek) belangrijker maar even belangrijker dan de verpakking.

Verder vind ik het goed om openlijk over deze zaken te praten, bv met goede vrienden. Dit liedje was de aanleidng om met vrienden eens na te gaan waar die grens ligt, te bloot, te uitdagend, of genieten van mooie lichamen.

Hier ook leuke discussie trouwens!!

izzewizze

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #19 Gepost op: februari 03, 2003, 10:49:19 pm »
Om dan nog een beetje te helpen in de discussie hier een stuk uit Elsevier van 18 januari over "Alles Lationo" blz 72 -75.

quote:

... en zangeres Shakira natuurlijk. Ook in Nederland was haar hitsingle Whenever, whereever in 2002 het meest gedraaide plaatje op de radio. Anders dan haar Amerikaanse tegenvoeter Britney Spears kan de Colombiaanse Shakira heus zingen, en hoeven we ons niet eens te laten afleiden door haar naveltje of haar woeste blonde haardos. Zoveel werd duidelijk toen ze (destijds met rood haar) in 1999 voor MTV een unplugged-special opnam, inmiddels verkrijgbaar op DVD. Om de werkelijke portee van haar zelfgeschreven teksten te begrijpen, komt het vertaalprogramma op het schijfje goed van pas. Shakira zingt over de liefde, leest en passant de machoman de les, en neemt het onderwijl op voor God. In het lied Octavo Dia (De Achste Dag), beschrijft ze hoe de Schepper een snipperdag neemt, tevreden over zijn werk als hij is. Maar als hij even niet oplet, breekt achter zijn rug een helse chaos uit. Nu loopt hij als een anonieme zwerver over aarde, en is hij verbijsterd over wat de mens met zijn beoogd paradijs heeft gedaan. En bovendien: niet hij,maar Bill Clinton, Michael Jackson en Tarzan worden aanbeden. Arme God! - zucht Shakira. Zware kost voor een meisje van begin twintig, Shakira is van 1977, maar haar fans zingen het drama in volle borst mee. Het is natuurlijkt niet de eerste keer dat de Latijns-Amerikaanse cultuur en het katholicisme een verbond hebben gesloten, want de zware hang naar religieuze symboliek typeert zowat elk kunstwerk uit deze regio tot dat van de fervente athëisten Frida Kahlo en Diego Rivera aan toe. Hoe dan ook, tot haar bewonderaars mag Shakira de grote schrijver Gabriel García Márquez rekenen, die in 1999 voor een Colombiaans tijdschrift noteerde: 'Shakira's muziek draagt haar persoonlijke signatuur, en daarvan is er geen tweede, noch kan iemand anders dan zij zo zingen en dansen, op een wijze waarin onschuldige senualiteit ligt besloten, iets wat ze zelf lijkt te hebben uitgevonden.' Alsjeblieft! Als de Nobelprijswinnaar Máequez dat zegt, wie zijn wij dan om Shakira als een geraffineerd product van de marketingafdeling te willen zien? Wel is het zo dat Shakira inmiddels in het Engels zingt om een nog groter publiek te bereiken.................. De mix van westerse pop, aanstekelijke ritmes en trompetgeschal brengt zelfs de stramste heupen in beweging.
Vraag kennen wij het onderscheid tussen sexualiteit en sensualiteit?
Wie alleen maar rekent

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

lonneke

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #20 Gepost op: februari 03, 2003, 11:04:51 pm »
is dat niet een beetje een mannelijke vraag?;)

DoubleUP

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #21 Gepost op: februari 03, 2003, 11:07:08 pm »

quote:

op 03 Feb 2003 22:49:19 schreef izzewizze:
...en neemt het onderwijl op voor God. In het lied Octavo Dia (De Achste Dag), beschrijft ze hoe de Schepper een snipperdag neemt, tevreden over zijn werk als hij is. Maar als hij even niet oplet, breekt achter zijn rug een helse chaos uit. Nu loopt hij als een anonieme zwerver over aarde, en is hij verbijsterd over wat de mens met zijn beoogd paradijs heeft gedaan. En bovendien: niet hij,maar Bill Clinton, Michael Jackson en Tarzan worden aanbeden. Arme God! - zucht Shakira. ...

Als dit in haar teksten voorkomt... dan ga ik zeker niet.
Dit geeft mij hetzelfde verdrietige, zenuwachtige onderbuikgevoel als het nummer ´What if God was one of us, just a stranger on the bus´. Daar kan ik ook niet naar luisteren. De radio gaat dan geheid op een andere zender. Daar kan m.i. geen zegen op rusten.
Ik durf me dat soort vrijpostigheden ten opzichte van de almacht van God niet te veroorloven.

Geef mij het hooglied dan maar...

izzewizze

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #22 Gepost op: februari 03, 2003, 11:18:04 pm »
De geschiedenis van de verloren Zoon dan? En schrijf je iedereen af die een afwijkend idee of afwijkend liedje of afwijkend stukje in een boek schrijft?

Het zet de mensen in ieder geval wel aan het denken..... De meeste mensen op deze aarde komen Christus tegen maar zien Hem niet. Dat is de realiteit van dit leven..
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2003, 11:26:07 pm door izzewizze »
Wie alleen maar rekent

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

izzewizze

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #23 Gepost op: februari 03, 2003, 11:20:25 pm »

quote:

op 03 Feb 2003 23:04:51 schreef lonneke:
is dat niet een beetje een mannelijke vraag?;)
Voor een ieder die zo de draad kwijt is... het ging om het onderscheid tussen sexualiteit en sensualiteit. Is de vraag inderdaad mannelijk. Volgens mij hebben ook heel veel vrouwen hier moeite mee...
Wie alleen maar rekent

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

izzewizze

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #24 Gepost op: februari 03, 2003, 11:31:47 pm »
Dan nog even dit.

quote:

Christen in der Öffentlichkeit

Shakira: Ich bete vor jedem Konzert

"Gläubige" Popstars in der Hitparade

Neben Shakira thematisieren derzeit auch Xavier Naidoo, P.O.D., BroSis und "Creed" den Glauben in der Musik

Wien (www.kath.net)

Unter dem Titel "Die Gottes Anbeter" hat die Jugendzeitung "rennbahn eXpress" in der neuesten Ausgabe eine Welle "gläubiger" Popstars geoutet. Im Exklusiv-Interview mit der Zeitung bekannte Teeny-Star Shakira auf die Frage "Bist Du sehr gläubig?", dass sie in einer Klosterschule gewesen sei und dass sie vor jedem Konzert bete. "Ich fand die Nonnen total cool", sagte Shakira: "Der Sonntagsgottesdienst war immer ein wunderbarer Fixpunkt meiner Familie und ich weiß, dass ich es ohne Gottes Kraft und Hilfe nie geschafft hätte. Ich lebe mit ihm." Auf die kritische Anfrage, wie sie ihr eher sehr freizügiges Auftreten mit dem Glauben vereinbaren könne, meinte sie: "Ich kleide mich gerne sexy, aber ich bin ein zutiefst altmodisches Mädchen! Ich glaube absolut an Treue und bete vor jedem Auftritt mit meinem Vater Psalm 91. Darin geht es um innere Kraft und Stärke."

Auch der Glaube von anderen Popstars wurde vom "rennbahn eXpress" unter die Lupe genommen. Xavier Naidoo sieht den Sinn seines Lebens darin, "Gott zu preisen" und meint weiters: "Die Liebe zu Gott ist für mich wichtiger als jede Beziehung zu einer Frau". Angeblich verbringt Xavier jedes Jahre mehrere Wochen fastend auf Reisen oder in österreichischen Bergen. Auch der Italo-Deutsche Giovanni von der gecasteten Popgruppe BroSis meinte, dass ihm Gott beim "Popstar"-Casting geholfen habe. "Ich habe beim Casting, vor allem während der schweren Wochen in Ibiza, viel gebetet. Ohne Gottes Hilfe hätte ich nie den Einzug ins Finale geschafft." Die erste Single von BroSis hieß übrigens "I believe". Die Nu-Metal-Star P.O.D. (Payable on Death) meinen, dass Gott wichtiger sei als ein cooles Image. Schließlich und endlich meint Scott Stapp von der Gruppe "Creed", dass er zwar kein Missionar sein möchte, aber dass jeder seinen Weg zu Gott selbst finden müsse.

(c) www.kath.net 13. 05. 2002

Bron http://www.victoria.onlin...s/Christen%20Shakira.html

Als je verder op Internet gaat kijken zul je zien dat er in live-chat in Zwitserland nogal wat christenmensen Shakira hebben aangevallen. Verbijsterend is het dan te moeten ontdekken dat twee niet gelovigen later aangeven dat ze juist door die 'live chat' van Shakira en dit artikel de Bijbel zijn gaan lezen en zijn gaan geloven in Christus.

De moderator van de Zwiterse 'chatbox' kon er ook slecht mee uit de voeten dat Shakira in een 'live chat' zo aangevallen werd door christenen. Hij vroeg zich af waarom we elkaar niet wat meer respecteren.
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2003, 11:57:19 pm door izzewizze »
Wie alleen maar rekent

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

DoubleUP

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #25 Gepost op: februari 04, 2003, 08:06:23 am »

quote:

op 03 Feb 2003 23:18:04 schreef izzewizze:
De geschiedenis van de verloren Zoon dan? En schrijf je iedereen af die een afwijkend idee of afwijkend liedje of afwijkend stukje in een boek schrijft?

Het zet de mensen in ieder geval wel aan het denken..... De meeste mensen op deze aarde komen Christus tegen maar zien Hem niet. Dat is de realiteit van dit leven..

Deze verwijzing naar de verloren zoon snap ik niet... :?
Ik schrijf de persoon niet af, ik wil niet naar zo'n liedje luisteren.
Het is zeker positief dat er mensen door de teksten van Shakira aan het denken gezet worden.
Maar dat helpt mij niet van het gevoel af dat God met deze teksten tekort gedaan wordt.
Er zijn ook mensen door de teksten van John Lennon aan het denken gezet. En da's ook positief, maar hij bedoelde dat zeker niet te bewerken.
Nogmaals: als jij lekker en verantwoord van Shakira's muziek wilt genieten: be my guest. Overigens doe ik dat van andere van haar nummers ook. Maar tijdens een concert kan ik niet kiezen wat ik wel en niet wil horen.
Ik daarentegen heb zo mijn bedenkingen bij deze in mijn oren (te) eigenwillige interpretatie van hoe God de wereld beschouwt en bestuurt.

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #26 Gepost op: februari 04, 2003, 11:02:42 am »

quote:

op 03 Feb 2003 23:07:08 schreef DoubleUP:
op 03 Feb 2003 22:49:19 schreef izzewizze:
...en neemt het onderwijl op voor God. In het lied Octavo Dia (De Achste Dag), beschrijft ze hoe de Schepper een snipperdag neemt, tevreden over zijn werk als hij is. Maar als hij even niet oplet, breekt achter zijn rug een helse chaos uit. Nu loopt hij als een anonieme zwerver over aarde, en is hij verbijsterd over wat de mens met zijn beoogd paradijs heeft gedaan. En bovendien: niet hij,maar Bill Clinton, Michael Jackson en Tarzan worden aanbeden. Arme God! - zucht Shakira. ...
Als dit in haar teksten voorkomt... dan ga ik zeker niet.
Dit geeft mij hetzelfde verdrietige, zenuwachtige onderbuikgevoel als het nummer ´What if God was one of us, just a stranger on the bus´. Daar kan ik ook niet naar luisteren. De radio gaat dan geheid op een andere zender. Daar kan m.i. geen zegen op rusten.
Ik durf me dat soort vrijpostigheden ten opzichte van de almacht van God niet te veroorloven.

Geef mij het hooglied dan maar...
Waar ben je zo bang voor???
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

"hij die wandeld in de schaduw van het licht"

Doe maar geen moeite, ik ben DYSLEKT

DoubleUP

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #27 Gepost op: februari 04, 2003, 12:12:09 pm »

quote:

op 04 Feb 2003 11:02:42 schreef Mack Raven:
Waar ben je zo bang voor???

Bang is niet het goede woord.
Ik heb hetzelfde gevoel als ik zenuwachtig ben, omdat ik aanvoel dat er iets niet goed gaat.
Ik vind het niet kunnen dat mensen elkaar aanpraten dat God maar lijdzaam toe zou zien over hoe het fout gaat met deze wereld.
Want dat is niet zo. Hoe moeilijk dat als mens ook te aanvaarden is, met alle leed en toestanden die we elkaar aandoen.
Op de manier over God praten zoals in Shakira's nummer (en die bus, die ik noemde) vind ik Gods naam nutteloos gebruiken. Of in elk geval kan het veel mooier, door GROOT van Hem te spreken, en hem niet in een bus proberen te stoppen.
http://www.qwietje.nl/images/Qnl022a.jpghttp://www.qwietje.nl/images/Qnl022b.jpg
Ik weet het: hier kun je ook weer veel opmerkingen over maken, God is meer dan alleen een man. Je kunt het niet anders dan in gebrekkige voorbeelden uitdrukken.
« Laatst bewerkt op: februari 04, 2003, 12:43:21 pm door DoubleUP »

izzewizze

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #28 Gepost op: februari 05, 2003, 12:18:09 am »
In mijn weblog zal ik binnenkort meer in het algemeen reageren. Maar discussieer hier rustig verder. Ten aanzien van de gelijkenis van de verloren Zoon heb ik alleen willen aangeven dat Christus zelf ook het beeld van een vader voor God gebruikt. Op mening schilderij zie ik dan vervolgens een oude man afgebeeld.

Let wel: Ik zeg niet dat God een oude man is, dat kan niet want Hij is de eeuwige. Ik wil alleen zeggen, dat God ook in beeldspraak wel eens vergeleken wordt met iets wat wij op aarde makkelijk herkennen. Dan nog even over Shakira's song: Het is een metafoor, ze zegt niet dat God zo is, alleen de mensen beleven Hem vaak wel zo. Veel mensen vinden de Clintons, Bush, Balkendes, vele malen belangrijker en stellen daar veel meer hun vertrouwen op. En ik denk toch ook wel dat God erg teleurgesteld is geweest in het feit dat wij eerder luisterden naar de slang dan naar Hem, met alle gevolgen van dien. Dan stuurt God zijn Zoon en dan loopt nog de halve wereld Hem voorbij. Persoonlijk denk ik dat dit God veel verdriet doet, ook al is Hij almachtig, eeuwig, vol liefde, barmhartig.
Wie alleen maar rekent

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #29 Gepost op: februari 05, 2003, 12:37:25 am »

quote:

op 03 Feb 2003 20:39:26 schreef DoubleUP:

1. ehh... en Hooglied dan? Da's toch ook voor ieders oren bestemd? En da's behoorlijk lichamelijk hoor: Uw beide borsten zijn als tweelingjongen van gazellen,
Ik moet toegeven dat ik hier ff geen rekening mee had gehouden.... Maar ik vind wel dat je rekening moet houden met de tijd waarin we leven. Men vind het nu eenmaal geweldig als er in een liedje over seksualiteit gezongen wordt. En 'men' heeft er over het algemeen niet zulke 'nette' associaties bij, als 'wij' (als je snapt wat ik bedoel). En DAT is nu wat me huiverig maakt om enthousiast te zijn over zulke liedjes.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #30 Gepost op: februari 05, 2003, 12:47:03 am »

quote:

op 03 Feb 2003 13:28:19 schreef lonneke:
Ik wil even terugkomen op de reaktie van Magreet.
In het algemeen zijn alle vrouwen mooie wezens waarvan ik soms denk dat ze hun mooie lichaamsvormen, vooral in de christelijke wereld, niet uit laten komen. Wanneer alle vrouwen er als Shakira uit zouden zien zouden we het waarschijnlijk allemaal normaal vinden.
Ik erger me wel eens aan vrouwen die weinig tot niets aan hun uiterlijk doen en wanneer je als vrouw er wel heel vrouwelijk bij loopt wordt dit snel geassocieerd met sexistisch gedrag, ik vind het echt onzin. Het is echt cultuurgebonden waarvan ik denk dat de doorsnee nederlandse vrouw de creativiteit onvoldoende benut.
lonneke
Maar waar zit voor jou dan de grens? En wat vind je van de woorden van Paulus over niet uitdagend kleden enzo?

DoubleUP

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #31 Gepost op: februari 05, 2003, 08:17:55 pm »

quote:

op 05 Feb 2003 00:18:09 schreef izzewizze:
In mijn weblog zal ik binnenkort meer in het algemeen reageren. Maar discussieer hier rustig verder. Ten aanzien van de gelijkenis van de verloren Zoon heb ik alleen willen aangeven dat Christus zelf ook het beeld van een vader voor God gebruikt. Op mening schilderij zie ik dan vervolgens een oude man afgebeeld.

Let wel: Ik zeg niet dat God een oude man is, dat kan niet want Hij is de eeuwige. Ik wil alleen zeggen, dat God ook in beeldspraak wel eens vergeleken wordt met iets wat wij op aarde makkelijk herkennen. Dan nog even over Shakira's song: Het is een metafoor, ze zegt niet dat God zo is, alleen de mensen beleven Hem vaak wel zo. Veel mensen vinden de Clintons, Bush, Balkendes, vele malen belangrijker en stellen daar veel meer hun vertrouwen op. En ik denk toch ook wel dat God erg teleurgesteld is geweest in het feit dat wij eerder luisterden naar de slang dan naar Hem, met alle gevolgen van dien. Dan stuurt God zijn Zoon en dan loopt nog de halve wereld Hem voorbij. Persoonlijk denk ik dat dit God veel verdriet doet, ook al is Hij almachtig, eeuwig, vol liefde, barmhartig.

Christus gebruikt wel een beeld van God, maar nooit in de zin van iemand die de controle kwijt is of zonder eerbied.
In de teksten vind ik de eerbied ontbreken.

Je hebt wel weer gelijk dat veel mensen het zo ervaren. En da's inderdaad spijtig.
En daar kun je waarschijnlijk ook in een lied wel over zingen. Maar dan vind ik wel dat het daar in dat lied niet bij moet blijven. Dan moet je proberen dat beeld te verbeteren.
Ik weet niet of Shakira dat in dat liedje van haar doet. Ik ken de tekst niet van het hele lied. Ik weet wel dat het in dat lied wat ik noemde (Als God één van ons was die gewoon met de bus van werk naar huis zou gaan) Dat blijft voor mij steken in een onterend horizontalisme. Daar kan ik dus niet zonder pijn in mijn hart naar luisteren. Net zoals ik altijd weer pijn voel als iemand vloekt.

izzewizze

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #32 Gepost op: februari 05, 2003, 09:30:07 pm »
Ik denk dat het lied waar jij aan refereert het lied van Joan Osborne is getiteld:  "One of Us" in dit nummer wil Joan Osborne het failliet van God aantonen. Shakira echter wil het opnemen voor God en ze betrekt God in haar leven zoals in eerdere reactie ook al is aangegeven. Joan Osborne wil niets weten van God, Shakira wel. Een groter contrast lijkt mij niet mogelijk..
Wie alleen maar rekent

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

DoubleUP

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #33 Gepost op: februari 05, 2003, 10:24:05 pm »

quote:

op 05 Feb 2003 21:30:07 schreef izzewizze:
Ik denk dat het lied waar jij aan refereert het lied van Joan Osborne is getiteld:  "One of Us" in dit nummer wil Joan Osborne het failliet van God aantonen. Shakira echter wil het opnemen voor God en ze betrekt God in haar leven zoals in eerdere reactie ook al is aangegeven. Joan Osborne wil niets weten van God, Shakira wel. Een groter contrast lijkt mij niet mogelijk..

Nou, toch wel, ik denk dat ik wel een groter contrast weet. Tenzij Shakira in haar lied ook zegt dat God zeer vertoornd is over afgoderij. Niet alleen verdrietig, teleurgesteld. Maar dat hoor ik nog niet.
Door te blijven steken in 'Arme God' gaat ze wat mij betreft niet ver genoeg.
Ze zou de 'arme mens' moeten waarschuwen, die Gods toorn over zich haalt als je afgoden blijft dienen. Kijk maar eens naar hoe het afliep met de priesters van baäl op de berg Karmel, nadat Elia hen had uitgedaagd...
Of hoe Johannes de Doper de farizeërs 'adderengebroed' noemde.
Maar het is wel beter om te zingen in een poging God te betrekken in je leven, dan om hem afgedaan te willen verklaren. Daarin kan ik die twee nummers dus niet vergelijken!

Johan V.

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #34 Gepost op: maart 02, 2003, 01:16:08 am »

quote:

op 05 Feb 2003 22:24:05 schreef DoubleUP:
Maar het is wel beter om te zingen in een poging God te betrekken in je leven, dan om hem afgedaan te willen verklaren. Daarin kan ik die twee nummers dus niet vergelijken!

Maar wat ik nog steeds niet snap is het volgende:
Het één zeggen, en het ander laten zien.
De discussie is al eerder in dit topic geweest. Zoals Paulus al aangaf je niet te uitdagend te kleden.

De wereld zit vol verleidingen, en eigenlijk houden wij er ook van. We houden er van om te kijken naar mooie vrouwen, ik ook.

Maar feit is wel: Wie een vrouw aanziet om haar te begeren, heeft in zijn hart reeds echtbreuk gepleegd.
De hele wereld is gericht op het aanwakkeren van begeerte, of dat nu materieel is, of in dit geval lichamelijk.

En als we daar geen duidelijke keuze in willen maken, hoe wereldgelijkvormig zijn we dan eigenlijk? Leidt je dan al wel het nieuwe leven in Christus?
Geloofd zij de God en Vader van onze Here Jezus Christus, die ons naar zijn grote barmhartigheid door de opstanding van Jezus Christus uit de doden heeft doen wedergeboren worden tot een levende hoop,

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #35 Gepost op: maart 02, 2003, 09:50:39 am »
Maar zie ik een vrouw om haar te begeren dat is de vraag? Mijn eigen vrouw zie ik aan om te begeren. Maar er zijn zat mooie vrouwen die ik gewoon zie als mooi. Daar kan ik ook wel van genieten omdat ze mooi zijn. Maar daarmee begeer ik ze absoluut nog niet.

Ofwel pas op voor de valkuil dat wanneer je iets mooi dat inhoudt dat je het meteen begeert.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

csilla

• Csillagok, csillagok... szépen
    • Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #36 Gepost op: maart 02, 2003, 08:54:42 pm »
Heb ik het mis of wordt er in deze discussie een beetje het spelletje 'ach-kijk-ons-nu-arme-christenen' gespeeld?
We moeten eens af van die slachtofferrol; er is nu eenmaal een mooie mevrouw die dat laat zien, ze gelooft (voor zover wij weten) in Christus en schrijft een literair nummer over God waarin ze op schokkende wijze laat zien hoe schokkend de wereld eraan toe is.
Ik heb ook wel eens medelijden met God omdat hij een zondig kind heeft als ik, en dat al mijn broers en zussen op deze aarde net zo verdorven zijn. |:(

En wij christenen halen het in ons hoofd wèl te weten hoe God denkt? NIEMAND weet dat toch? Zelfs Jezus Zelf weet niet alles van Zijn Vader!

Dit is trouwens ook mijn grote bezwaar tegen gospel muziek en EO-jongerendagen etc.: het bereikt maar een beperkte doelgroep en het herkauwt dat wat al tientallen keren gezegd is.

Shakira is mooi, trouw, artistiek, slim en politiek-incorrect

En vooral dat laatste is iets wat christenen zeker moeten zijn: geen nalopers maar bijwoners!

Jan W

• Moderator Muziek
    • Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #37 Gepost op: maart 02, 2003, 09:14:22 pm »
Helemaal mee eens.

Jan Wietsma, Zwolle

izzewizze

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #38 Gepost op: april 15, 2003, 04:29:57 pm »
In mijn weblog van vandaag 15 april is een verslag te vinden van mijn bezoek aan Shakira, met nog een korte verantwoording.
Wie alleen maar rekent

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Jan W

• Moderator Muziek
    • Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #39 Gepost op: april 15, 2003, 11:42:13 pm »
De discussie is wel helemaal stil komen te liggen zeg......  ;)
« Laatst bewerkt op: april 16, 2003, 10:10:17 pm door Jan W »

Jan Wietsma, Zwolle

Sarah

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #40 Gepost op: april 17, 2003, 05:48:59 pm »
Hey ik wou even reageren over dat nr. One of Us van Joan Osborne.

Kvind r zelf nl een goeie zangeres en de nrs swingen naar mijn mening de pan uit.

Ik kan me heel goed voorstellen dat het oneerbiedig klinkt (Just a stranger on the bus, trying to make his way home). .maar de bedoeling erachter is anders dan hier beschreven in de topic denk ik. (ik ben nog zoekende naar een goed interview) zie link beneden

--

btw sorry als het offtopic gaat;)  

Over Shakira heb ik niet veel te melden omdat ik haar niet zo heel interessant vind, ze heeft wel mooie nrs hoor daar niet van.

Ieder heeft z'n verlangens en behoeftes (velen van ons luisteren graag naar muziek, en kunnen daar in opgaan) en we zijn allemaal zondig.
En in elke band/zanger(es) schuilt kwaad, bij de 1 is het alleen wat overduidelijker dan bij de ander!

Als je de muziek maar niet gaat aanbidden maar God blijft aanbidden!

toch?

liefs
Hier een duidelijke link met wat waarschijnlijk wel de bedoeling is van het nr One of Us van Joan Osborne!:

http://www.chapel42.com/oneofus/
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

priemjohannes

• Lectori Salutem
    • Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #41 Gepost op: april 17, 2003, 11:51:30 pm »
Vanavond zag ik het SBS journaal en shownieuws, onderdeel daarvan was Shakira. Sorry hoor maar ik vind het drie keer niks!.  Jongens en meiden waar zijn we mee bezig, als we toch de God van Abraham Isaak en Jacob de levende God willen dienen. Het is onderhand walgelijk, alles is doorspekt met seks. Seks  drugs en rock en roll daar gaan we aan ten onder. Dat is wat men met de regelmaat van de klok aanbiedt. Terug naar de Bijbel het levende woord van God! De wereld heeft veel te bieden zeker voor de jeugd maar het heeft geen eeuwigheidswaarde! Dat verontrust mij zeer! Het lijkt wel of alles moet kunnen. Mijn advies stop ermee en dien de levende God. Dien de God van Abraham en van Isaak en van Jacob. Lees de Psalmen bijvoorbeeld psalm 119, hoe lief heb ik uw wet. Doe er wat mee! Jeugd, die het betreft, van de GKV en van alle kerken draai U om tot de levende God. Wij gaan verloren omdat we geen kennis hebben van het Woord van God, daar ben ik erg bang voor!
« Laatst bewerkt op: april 19, 2003, 11:29:03 am door priemjohannes »
de liefde kwetst niemands gevoel

izzewizze

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #42 Gepost op: april 21, 2003, 06:16:27 pm »
Duidelijk niet bij het concert geweest....
Wie alleen maar rekent

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #43 Gepost op: april 21, 2003, 06:30:05 pm »

quote:

op 15 Apr 2003 23:42:13 schreef Jan W:

Mijn mening over Shakira: Het is niet mijn favoriete zangeres en qua uiterlijk vind ik haar ook niet zo bijzonder, maar op basis van wat ik over haar gelezen heb in de weblog van izzewizze denk ik dat er weinig mis is met haar.

Discussies over popmuziek vond ik als tiener altijd erg boeiend, maar ik heb het idee dat de vraag onder de huidige generatie kerkelijke jongeren niet zo leeft of popmuziek wel of niet verantwoord is.

Offtopic: Zelf vond (en vind) ik de muziek van Enigma erg goed. In het verleden heb ik daar felle discussies over gehad. Het eerste album van ze (MCMXC a.D.) is behoorlijk controversieel omdat het gericht is tegen de katholieke kerk.

http://www.pbnet.com.br/openline/lell/enigma/mcmxc.jpg
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Sarah

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #44 Gepost op: april 22, 2003, 06:26:11 pm »

quote:

op 21 Apr 2003 18:30:05 schreef Pleun:

Mijn mening over Shakira: Het is niet mijn favoriete zangeres en qua uiterlijk vind ik haar ook niet zo bijzonder, maar op basis van wat ik over haar gelezen heb in de weblog van izzewizze denk ik dat er weinig mis is met haar.

Discussies over popmuziek vond ik als tiener altijd erg boeiend, maar ik heb het idee dat de vraag onder de huidige generatie kerkelijke jongeren niet zo leeft of popmuziek wel of niet verantwoord is.

Offtopic: Zelf vond (en vind) ik de muziek van Enigma erg goed. In het verleden heb ik daar felle discussies over gehad. Het eerste album van ze (MCMXC a.D.) is behoorlijk controversieel omdat het gericht is tegen de katholieke kerk.

http://www.pbnet.com.br/openline/lell/enigma/mcmxc.jpg
Hey wil je me daar wat meer over vertellen? (van het album van enigma? en Enigma in het algemeen misschien?)
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Jan W

• Moderator Muziek
    • Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #45 Gepost op: april 22, 2003, 07:17:02 pm »

quote:

op 22 Apr 2003 18:26:11 schreef Sarah:

Hey wil je me daar wat meer over vertellen? (van het album van enigma? en Enigma in het algemeen misschien?)

In dit topicEnigma: Controversieel of niet? kun je hierop reageren. Dit topic gaat door over Shakira.

Jan Wietsma, Zwolle

Jan W

• Moderator Muziek
    • Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #46 Gepost op: april 22, 2003, 07:25:28 pm »

quote:

op 17 Apr 2003 17:48:59 schreef Sarah:
Hey ik wou even reageren over dat nr. One of Us van Joan Osborne.

Kvind r zelf nl een goeie zangeres en de nrs swingen naar mijn mening de pan uit.

Ik kan me heel goed voorstellen dat het oneerbiedig klinkt (Just a stranger on the bus, trying to make his way home). .maar de bedoeling erachter is anders dan hier beschreven in de topic denk ik. (ik ben nog zoekende naar een goed interview) zie link beneden

--

btw sorry als het offtopic gaat;)  

Als je de muziek maar niet gaat aanbidden maar God blijft aanbidden!

toch?

liefs
Hier een duidelijke link met wat waarschijnlijk wel de bedoeling is van het nr One of Us van Joan Osborne!:

http://www.chapel42.com/oneofus/
In bijgaand topicJoan Osborne: "One of Us" kun je hierover verder discussiëren. Dit topic gaat door over Shakira.

Jan Wietsma, Zwolle

Jan W

• Moderator Muziek
    • Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #47 Gepost op: april 22, 2003, 07:27:27 pm »

quote:

op 21 Apr 2003 18:30:05 schreef Pleun:

In bijgaand topic Wat vinden wij van popmuziek? kun je doordiscussiëren over dit onderwerp. Deze draad gaat verder met Shakira.

Jan Wietsma, Zwolle

priemjohannes

• Lectori Salutem
    • Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #48 Gepost op: april 24, 2003, 02:46:09 pm »
Hi izzewizze,

quote:

op 21 Apr 2003 18:16:27 schreef izzewizze:
Duidelijk niet bij het concert geweest....
Ik heb het verslag gelezen van haar optreden afgelopen 22 april in Ahoy - Rotterdam. De popsensatie, die niet alleen om haar stem maar ook om haar vaak sensuele manier van dansen wordt gewaardeerd. Geen hapklaar blond poppetje , maar ze deed er alles aan om zich te bewijzen als veelzijdige rockbitch, zo meld het verslag en dat was dan ook wel aan de foto te zien. De belangstelling ach die begrijp ik wel, maar goedkeuren nee. Ze zal vast wel goede bedoelingen hebben maar ik deel ze niet. "Prediker 1 vers 9  Wat geweest is, dat zal er zijn, en wat gedaan is, dat zal gedaan worden; er is niets nieuws onder de zon" aldus Prediker. Was dit ook ijdelheid? Toch nog maar eens nadenken of we ons daarmee bezig kunnen houden. Octavo da ( de achtste dag ) Het is een nummer over hoe God de wereld schiep. Op de achtste dag, na al het werk dat Hij ervoor heeft verricht, gaat Hij, om tot rust te komen, even uit wandelen. Wanneer Hij terugkeert, is die wereld een enorm zooitje. Bovendien blijkt Hij zich te moeten aansluiten in de rij van werklozen. Ja zo heb ik dat niet geleerd op den school met den Bijbel, wie wel?
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2003, 08:30:02 pm door priemjohannes »
de liefde kwetst niemands gevoel

izzewizze

• Bekijk profiel
Kan Shakira wel of niet?
« Reactie #49 Gepost op: april 24, 2003, 08:04:36 pm »
Hi Priem Johannes,

De discussie over de achtste dag is al eerder in dit topic gevoerd. Die moeten we maar niet meer overdoen denk ik zo.

Verder zullen onze meningen wel enigszins verdeeld blijven denk ik zo. Er komt nog een DVD uit met het concert dat in Ahoy is gegeven, misschien die nog eens bekijken...

En tja dit hele leven is ijdelheid. Niets nieuws onder zon, wat geweest is geweest.
Shakira komt uit Zuid Amerika. Ik heb ook de nodige cd's met kerkmuziek uit die landen. Als wij deze muziek in onze kerkdiensten zouden introduceren is morgen de kerk leeg omdat het veel te veel swingt en de emotie teveel doorklinkt en er teveel bewogen wordt,  daarom draai ik het maar thuis en dan kan ik er ook lekker van genieten.

Maar ik hoop Shakira later wel in de hemel te ontmoeten. Ik bid veel voor haar.
Wie alleen maar rekent

I'm interested in you ;)

Izzewizze